Aanbod

Home » Aanbod

Trainingen voor iedereen

Hieronder zijn de twee groepstrainingen te vinden die ik aanbied. Voor meer informatie over de trainingen, voorwaarden en actuele corona-maatregelen, neem gerust contact met me op.

Zoek je toch de individuele trainingen? Geen probleem, daarvoor moet je hier zijn:

Rots & Water

Dit is een psychofysieke training; dat wil zeggen dat je bezig bent met je lijf en zo ervaart welke invloed dat heeft op je gedachten en je handelen.

Spelenderwijs  ontwikkelt het kind zelfbewustzijn en zelfvertrouwen,  vertrouwen in een ander en diverse sociale vaardigheden.

Rots staat symbool voor de kracht om doelen te stellen en te bereiken.
Denk hierbij ook aan het ontwikkelen van doorzettingsvermogen , verbeteren van de concentratie, het leren  afsluiten van groepsdruk en het voor jezelf opkomen.

De verbindende kwaliteit van Water zorgt ervoor dat je je leert verplaatsen in anderen. Rekening houden met elkaar, inzicht in kwaliteiten van anderen en communiceren zijn de onderwerpen die bij Water horen.

Weerbaarheid en solidariteit, Rots en Water, worden in balans gepresenteerd en getraind.

Alle oefeningen van het Rots en Waterprogramma zijn gericht op het vergroten van het lichaamsbewustzijn.
Een vergroting van het lichaamsbewustzijn veroorzaakt een vergroting van het emotionele bewustzijn en hierdoor wordt ook het zelfbewustzijn vergroot.

Mindfulness

In onze samenleving wordt er veel van ons verwacht en zijn er veel keuzemogelijkheden. Steeds meer mensen zitten hierdoor minder goed in hun vel en ervaren stress. Veel kinderen vinden het lastig om zich te ontspannen of om zomaar even niets te doen. Hun hoofd is te vol, het lijf is te gespannen, de prikkels zijn teveel.

Door Mindfulness oefeningen te doen kunnen kinderen ontdekken dat zij hun aandacht bewust in het hier en nu kunnen houden. Dit kan hen helpen om te gaan met alles wat ze in hun dagelijks leven tegenkomen. Doordat je bewust naar jezelf leert kijken, kunnen er veranderingen ontstaan in de houding en het gedrag naar anderen, maar ook naar zichzelf.

Kinderen ervaren dat ook minder leuke of gemakkelijke ervaringen en gevoelens er mogen zijn en worden zich bewust van hun reacties hierop. Zij leren dat ze een keus hebben hoe hierop te reageren. Spelenderwijs, via verhalen, oefeningen en meditaties leren kinderen in de training meer in het nu te zijn.

Positieve effecten van mindfulness zijn:

  • Jezelf beter kennen
  • Meer zelfvertrouwen
  • Rust in je hoofd en je lijf ontwikkelen
  • Het herkennen van en om kunnen gaan met (lastige) gevoelens en gedachten
  • Een betere concentratie

Scholen

Gezien mijn ervaringen in het onderwijs, kunnen ook scholen een beroep doen op een groepstraining (Rots & Water, emotie regulatie, Mindfulness, vergroten zelfvertrouwen, faalangst) of individuele coaching.

Individuele begeleiding:

Je hebt een diagnose en nu?
Samen bekijken we wat Autisme/ AD(H)D is en wat dat voor jou betekent. Wat zijn je sterke kanten? Wat is lastig voor je? Hoe kun je daar mee omgaan?
Ik zet hierbij ook vaak de Brain Blocks in.

Wat gebeurt er in je brein bij faalangst ?
Wat kun je hier zelf aan doen ?
Met achtergrondinformatie over wat er in je brein gebeurt en oefeningen hoe met faalangst om te gaan krijgt je meer vat op het probleem.

Boosheid is vaak een uiting van angst of verdriet.
Door samen naar de oorzaak op zoek te gaan en tools aan te bieden hoe je hier mee om kunt gaan, krijg je meer grip op je emoties en gedrag.

Leren vraagt heel wat van je.
Je aandacht goed kunnen richten, impulsen kunnen onderdrukken, informatie onthouden en verwerken, kunnen plannen en je emoties reguleren. Allemaal vaardigheden die te maken hebben met de executieve functies, oftewel het aansturen van je denkprocessen om een doel te bereiken.

We bekijken samen welke Executieve Functies nog versterkt kunnen worden en gaan daar spelenderwijs mee aan de slag.

Door nare ervaringen kun je een negatief zelfbeeld aan het opbouwen zijn. Oefeningen m.b.t. in je kracht komen, je letterlijk en figuurlijk sterk voelen, kunnen grotere problemen voorkomen.